26 Mayıs 2019 Pazar
9 Mayıs 2019 Perşembe
10 Nisan 2019 Çarşamba
Mario Game with python.
I've started programming python but Education videos didn't help me for learning and remembering python command. That's why my friend gave a piece of advice about developing a Mario game.
I can learn easier like that and I can understand programming dialectic easier than my old method. My plan is creating an automatic self-play Mario than I will show this program with a led screen. Maybe I will use raspberry pi or Arduino. I don't know yet. I will create barriers and Mario is going to pass automatically all barriers.
import pygame, sys import maryolib pygame.init() # Ekranimizi olusturuyoruzDISPLAY_X = 1000
DISPLAY_Y = 800
main_display = pygame.display.set_mode((DISPLAY_X, DISPLAY_Y), 0, 32) pygame.display.set_caption("Project-Maryo") # Oyunun kac fps'de calisacagini ayarlayacagizclock = pygame.time.Clock() FPS = 60 # RGB renk tanimlamalarimizBLACK = (0, 0, 0) GREEN = (0, 255, 0) WHITE = (255, 255, 255) BLUE = (0, 0, 255) RED = (255, 0, 0) #Jump enter codejumpCount = 10# Beyaz rengi arka plana uygula
main_display.fill(WHITE) # Ekranda gorulecek grafiksel objeleri bu listede tutacagiz
graph_list = pygame.sprite.Group() # Yeni bir grafik olusturuyoruz
maryo = maryolib.MaryoImageObject(35, 50, "maryo.png")maryo.move_to(50, 100)# Grafigin konumunu degistir
graph_list.add(maryo)# yeni grafigimizi listeye ekliyoruz # Duvar olusturuyoruzwall = maryolib.MaryoImageObject(DISPLAY_Y-50, 50, "wall.png")wall.move_to(0, DISPLAY_Y-50)# Grafigin konumunu degistir
graph_list.add(wall)
# yeni grafigimizi listeye ekliyoruz # Programin ana dongusu burasiwhile True: # Event demek bir tusa basilmasi vs. demek. Eventler pygame.event.get()# fonksiyonunun dondurdugu listede birikiyor. Bunlari tek tek isliyoruz.for event in pygame.event.get():# Eger pencere kapatilmissa asagiyi calistirif event.type == pygame.QUIT: pygame.quit() sys.exit() # Bir tusa basilirsa asagiyi caltirif event.type == pygame.KEYDOWN: # Eger basilan tus esc ise bunu yapif event.key == pygame.K_ESCAPE: pygame.quit() sys.exit() # Eger basilan tus "space" tusu ise bunu yapelif event.key == pygame.K_SPACE: print("Space tusuna basildi.") # Event'taki kisim, butona bastiginiz an 1 kere calisir. Asagidaki kisim# butona basili tuttugunuz surece calisir. keys = pygame.key.get_pressed() if keys[pygame.K_LEFT]: print("Sol ok tusuna basili tutuluyor.") maryo.move_left(5) # 5 pixel saga hareket et if keys[pygame.K_RIGHT]: print("Sag ok tusuna basili tutuluyor.") # Temas algilama kismini burada yapiyoruz. Eger maryo ve wall temas etmiyorsa# saga gitmeye izin ver. Yoksa saga gitme.maryo.move_right(5)
# 5 pixel saga hareket et if keys[pygame.K_UP]: print("Yukarı yonde calistirildi.") if not pygame.sprite.collide_rect(maryo, wall): maryo.move_up(5) if keys[pygame.K_DOWN]: print("Asagi yonde calistirildi.") if not pygame.sprite.collide_rect(maryo, wall): maryo.move_down(5) if keys[pygame.K_SPACE]: print("Zıplama.") maryo.down_speed = -20 maryo.move_down(maryo.down_speed) maryo.down_speed += 5 if not pygame.sprite.collide_rect(maryo, wall): maryo.down_speed = 0 if not pygame.sprite.collide_rect(maryo, wall): maryo.move_down(10) # Onceki ekrani tamamen temizle main_display.fill(WHITE) # Yukaridaki degisiklikleri ekrana yansitmak icin asagidaki kodlari girmeliyizgraph_list.draw(main_display) pygame.display.update() # Belli bir sure bekleyecegiz clock.tick(FPS)
REFERENCE => FURKAN TOKAÇ https://furkantokac.com/project-maryo-rehber-v01/
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)
Ros2 çalışmaları
1) Her saniye yazı yazdırma. Eklediğim kod öncelikle Hello Cpp Node yazdıracak ardınca Hello ekleyecek. benim .cpp dosyamın adı my_first_no...
-
Udemy Problems Solve Exercise-1 Quiz: Average Electricity Bill It's time to try a calculation in Python! My electricity bil...
-
I've started programming python but Education videos didn't help me for learning and remembering python command. That's w...