10 Nisan 2019 Çarşamba

Mario Game with python.




I've started programming python but Education videos didn't help me for learning and remembering python command. That's why my friend gave a piece of advice about developing a Mario game. 

I can learn easier like that and I can understand programming dialectic easier than my old method.    My plan is creating an automatic self-play Mario than I will show this program with a led screen. Maybe I will use raspberry pi or Arduino. I don't know yet. I will create barriers and Mario is going to pass automatically all barriers.






import pygame, sys
import maryolib

pygame.init()

# Ekranimizi olusturuyoruz
DISPLAY_X = 1000
DISPLAY_Y = 800
main_display = pygame.display.set_mode((DISPLAY_X, DISPLAY_Y), 0, 32)
pygame.display.set_caption("Project-Maryo")

# Oyunun kac fps'de calisacagini ayarlayacagiz
clock = pygame.time.Clock()
FPS = 60
# RGB renk tanimlamalarimiz
BLACK = (0, 0, 0)
GREEN = (0, 255, 0)
WHITE = (255, 255, 255)
BLUE = (0, 0, 255)
RED = (255, 0, 0)




#Jump enter code

jumpCount = 10

# Beyaz rengi arka plana uygula

main_display.fill(WHITE)

# Ekranda gorulecek grafiksel objeleri bu listede tutacagiz

graph_list = pygame.sprite.Group()

# Yeni bir grafik olusturuyoruz

maryo = maryolib.MaryoImageObject(35, 50, "maryo.png")

maryo.move_to(50, 100)  

# Grafigin konumunu degistir

graph_list.add(maryo)  
# yeni grafigimizi listeye ekliyoruz
# Duvar olusturuyoruz

wall = maryolib.MaryoImageObject(DISPLAY_Y-50, 50, "wall.png")
wall.move_to(0, DISPLAY_Y-50) 
 
# Grafigin konumunu degistir

graph_list.add(wall)  

# yeni grafigimizi listeye ekliyoruz
# Programin ana dongusu burasi
while True:
# Event demek bir tusa basilmasi vs. demek. Eventler pygame.event.get()    
# fonksiyonunun dondurdugu listede birikiyor. Bunlari tek tek isliyoruz.    
   for event in pygame.event.get():
# Eger pencere kapatilmissa asagiyi calistir        
     if event.type == pygame.QUIT:
            pygame.quit()
            sys.exit()

        # Bir tusa basilirsa asagiyi caltir        
if event.type == pygame.KEYDOWN:
            # Eger basilan tus esc ise bunu yap            
if event.key == pygame.K_ESCAPE:
                pygame.quit()
                sys.exit()
            # Eger basilan tus "space" tusu ise bunu yap           
 elif event.key == pygame.K_SPACE:
                print("Space tusuna basildi.")




    # Event'taki kisim, butona bastiginiz an 1 kere calisir. Asagidaki kisim    
# butona basili tuttugunuz surece calisir.

    keys = pygame.key.get_pressed()
    if keys[pygame.K_LEFT]:
        print("Sol ok tusuna basili tutuluyor.")
        maryo.move_left(5)  # 5 pixel saga hareket et
    if keys[pygame.K_RIGHT]:
        print("Sag ok tusuna basili tutuluyor.")
        # Temas algilama kismini burada yapiyoruz. Eger maryo ve wall temas etmiyorsa        
# saga gitmeye izin ver. Yoksa saga gitme.        
maryo.move_right(5)  
# 5 pixel saga hareket et
    if keys[pygame.K_UP]:
        print("Yukarı yonde calistirildi.")
        if not pygame.sprite.collide_rect(maryo, wall):
            maryo.move_up(5)

    if keys[pygame.K_DOWN]:
        print("Asagi yonde calistirildi.")
        if not pygame.sprite.collide_rect(maryo, wall):
            maryo.move_down(5)


    if keys[pygame.K_SPACE]:
        print("Zıplama.")
        maryo.down_speed = -20        maryo.move_down(maryo.down_speed)
        maryo.down_speed += 5
        if not pygame.sprite.collide_rect(maryo, wall):
                maryo.down_speed = 0


    if not pygame.sprite.collide_rect(maryo, wall):
        maryo.move_down(10)

    # Onceki ekrani tamamen temizle    main_display.fill(WHITE)
    # Yukaridaki degisiklikleri ekrana yansitmak icin asagidaki kodlari girmeliyiz    
    graph_list.draw(main_display)
    pygame.display.update()

    # Belli bir sure bekleyecegiz    clock.tick(FPS)











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ros2 çalışmaları

 1) Her saniye yazı yazdırma. Eklediğim kod öncelikle Hello Cpp Node yazdıracak ardınca Hello ekleyecek. benim .cpp dosyamın adı my_first_no...